Letní kampaň Pepsi nazvaná Souboj chutí k nám přinese srovnávací reklamu
Srovnávací reklama, tak často používaná v zahraničí, především v USA, se od příštího týdne dostává i k nám. Zaslouží se o to jednička na srovnávací reklamu – Pepsi, která tento typ reklamy používá již 40 let.
Již od 1.července začne na stovce míst v České republice a na Slovensku letní kampaň Taste Challenge, s českým názvem Souboj chutí. Princip kampaně je takový, že lidé budou ochutnávat ze dvou neoznačených kolových nápojů. Následně pak zvolí ten, který jim bude více chutnat.
V jiných zemích vycházela Pepsi z testu vždy lépe, naposledy v sousedním Polsku ji preferovalo 60 procent účastníků. Jak je vidět z videa níže, kampaň v Polsku vzbudila velký zájem a publicitu (viz video níže). Výsledky kampaně navíc výrobce využil v další kampani a stejný záměr má i v Česku a na Slovensku. Již předem se také zavázal, že výsledky zveřejní i v případě, že pro Pepsi nedopadnou dobře.
„Co se týká výsledků testování, my budeme především rádi, pokud se Češi a Slováci do našeho testování zapojí. A jaký nápoj vyberou z hlediska chutě jako lepší, už je čistě na jejich rozhodnutí. Výsledek samozřejmě zveřejníme a budeme ho respektovat,“ říká Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR a SR. Kampaň přijde na několik jednotek milionů korun.
Zástupci společnosti PepsiCo se však vyhýbají přímé odpovědi, se kterým nápojem budou čeští spotřebitelé jejich produkt porovnávat. „V Souboji chutí bude vedle Pepsi testována i další globálně nejrozšířenější značka kolového nápoje,“ odpovídá pouze Neumann. Z toho nicméně vyplývá, že se může jednat jedině o Coca-Colu.
Kampaň Wyzwania Smaku Pepsi v Polsku:
—
Výběr ze srovnávacích reklam Pepsi vs. Coca-Cola:
—
Nejoblíbenější zakázaná srovnávací reklama Pepsi vs. Coca-Cola:
Zdroj: pepsico.cz, idnes.cz, mediar.cz
Foto: Pepsico
Video: Pepsi Polska, The Ad Show, youtube