Cyber Monday přinese největší onlinové prodeje v rámci celých vánočních svátků
Pro Amazon a další tradiční maloobchodníky, kteří se zaměřují na silnou e-commerce, budou jistě letošní Vánoce na americkém trhu dosti veselé. Alespoň tuto skutečnost naznačuje předpověď výzkumné agentury Forrester Research, která očekává, že onlinové prodeje budou v listopadu a prosinci stoupat o 11%. Je to sice o procento méně než v loňském roce, ale stále třikrát více než prodej v kamenných obchodech (asociace The National Retail Federation předpokládá růst celého maloobchodu v tomto roce jen o 3,7%).
A I když mnoho maloobchodníků, jako je například Amazon, Walmart, Target nebo Best Buy mělo dobré online prodeje i v rámci tohoto roku, během Cyber pondělí (Cyber Monday) budou mít pravděpodobně nejvyšší denní online prodeje v celém roce. Cyber Monday je marketingový termín, který v USA označuje pondělí následující po svátku Díkuvzdání. Tento termín byl vytvořen marketingovými agenturami s cílem přesvědčit lidi k online nakupování. Poprvé byl uveden ve známost 28. listopadu 2005 v tiskové zprávě společnosti Shop.org. V loňském roce se onlinové prodeje během Cyber Monday vyšplhaly až na rekordní výši 2,5 miliardy amerických dolarů.
Proč zrovna nejvyšší prodeje v tento den? „Protože zákazníci měli méně negativních asociací s Cyber pondělím než z Černým pátkem (Black Friday),“ napsal v uvedené studii analytik Sucharita Mulpuru.
Při tom Black Friday obvykle má pro nakupující lepší nabídky než „konkurenční“ Cyber Monday. V minulém roce mělo Black Friday v průměru více výhodných nabídek v oblasti malých spotřebičů, příborů a kuchyňských pomůcek než Cyber Monday, které pro změnu nabízelo větší výhody v nabídkách s módou.
A i když se v nákupech využívají stále více nové technologie, agentura Forrester Research tvrdí, že nejefektivnějším marketingovým nástroje pro maloobchodníky stále zůstává e-mail. To potvrzuje strategickou moudrost obchodů, jako jsou například Target nebo Kohl´s, které se soustředí se na své věrnostní programy a podtrhuje naléhavost společnosti J.C. Penney řešit generální opravy výrobků vlastními silami.
A jestliže někdo podceňuje význam online prodejů během tohoto svátečního období, je třeba mu připomenout data právě ze studie výzkumné agentury Forrester Research: on-line prodeje nyní generují asi 10% všech maloobchodních prodejů. Navíc se během svátků zvýší až na 15%, především z důvodu, že otrávení zákazníci stále častěji hledají nabídky a způsoby, jak nakupovat co nejjednodušeji mimo sváteční shon.
Zdroj: Fortune.com a Wikipedie.org