Do hospod chodí o pětinu míň lidí
Poté, co se v úvodu listopadu souhrnné tržby gastro podniků náhle propadly skoro o pětinu (ve srovnání s posledním říjnovým týdnem), všichni napjatě očekávali, jestli se s dalším týdnem situace zlepší. Podle zjištění společnosti Dotykačka přinesl druhý listopadový týden navýšení obratu zhruba o 7 procent, nicméně i tak zůstávají hodnoty významně pod úrovní října.
Je otevřeno, ale chodí míň lidí
„Z pohledu počtu otevřených provozoven ještě poklesy nejsou tak dramatické. Čísla veskrze odpovídají typickému posezónnímu vývoji, kdy část zařízení během podzimu zavírá. S nástupem listopadu jsme ale zaznamenali značný propad návštěvnosti, který je patrný zejména v některých segmentech. Například do hospod chodí od listopadu o pětinu míň lidí než dřív, přitom po celý říjen u nich byla návštěvnost stabilní,“ komentuje ředitel společnosti Dotykačka Petr Menclík.
Tak jako v předchozích obdobích, kdy platila různá protipandemická opatření, i nyní platí, že situaci nejlépe zvládají rychlá občerstvení. „Propady návštěvnosti i tržeb jsou u nich ve srovnání s ostatními gastro formáty v tuhle chvíli nejnižší. Jejich výhodou je, že i za standardních podmínek jsou přizpůsobeny prodeji ‚s sebou‘, takže dokonce ani výdejní okénka pro ně nejsou takovým problémem,“ shrnuje Menclík. Tržby fastfoodů se v první polovině listopadu drží přibližně 8 procent pod úrovní října, což je o něco lepší než průměr celého gastra.
Regiony klesly všechny
Při pohledu na mapu republiky se do mínusových hodnot ve srovnání s říjnem zbarvilo všech 14 krajů. Původním hodnotám tržeb se aktuálně nejvíc blíží Pardubický kraj a Praha, kde je pokles jen kolem
6 procent. S koncem letní sezóny je znát, že se vylidnily především turisticky atraktivní oblasti hor. Ve velkých městech propady tak velké nejsou.
Zdroj: Dotykačka, foto: pixabay.com