Rozhodněte, které dobročinné projekty si rozdělí 5 milionů korun
S létem přichází správná doba pro všechny, kteří chtějí pomoci neziskovým organizacím a podpořit jejich dobročinné komunitní projekty. V pondělí totiž společnost Tesco zahájila zákaznické hlasování v rámci 9. kola grantového programu „Vy rozhodujete, my pomáháme“. Komunitní projekty zaměřené na podporu a vzdělávání dětí, zdravotně znevýhodněné, rodiny nebo sociálně slabší obyvatele si mezi sebe opět rozdělí částku 5 040 000 Kč. V každé prodejně se utkají o přízeň zákazníků vždy tři veřejně prospěšné projekty z daného regionu. Zákazníci pak svými hlasy rozhodnou, který projekt vyhraje 30 000 Kč. Projekty na druhém a třetím místě ale také nepřijdou zkrátka. Odměna pro druhé místo je 16 000 Kč, na třetím místě pak organizace obdrží 10 000 Kč.
„Poslední rok byl náročný pro všechny, neziskové organizace nevyjímaje. Toto je první zákaznické hlasování v obchodech po loňské nucené přestávce. Podporovat místní projekty, které skutečně pomáhají místním komunitám, je nyní důležitější než kdy dříve. Proto bych chtěla vyzvat všechny naše zákazníky, aby si nenechali ujít jedinečnou příležitost zlepšit okolní prostředí a hlasovali pro dobročinné projekty, které si přejí realizovat ve svém regionu,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka společnosti Tesco v ČR.
Do 9. kola grantového programu Nadačního fondu Tesco se přihlásilo neuvěřitelných 613 projektů. Do zákaznického hlasování postoupilo 270 z nich na základě hodnocení odborného garanta programu Nadace rozvoje občanské společnosti. Profesionální partner z neziskového sektoru zajišťuje, že přihlášené projekty jsou transparentní a mají pozitivní dopad na komunity.
Od 14. června do 11. července získají zákazníci za každý nákup v prodejnách Tesco hlasovací žeton, který pak mohou vhodit do hlasovacích boxů za pokladnami a podpořit tak místní projekt, který je jim nejbližší. Zákazníci získají více informací o zúčastněných organizacích a jejich projektech právě u hlasovacích boxů.
„Za 8 kol programu Tesco podpořilo již 1620 projektů částkou téměř 34 milionů Kč. Do hlasování se od roku 2016 zapojilo 23,2 milionů zákazníků. Program je největší grantovou výzvou v oblasti zapojení zákazníků ve střední Evropě,“ doplňuje Katarína Navrátilová.
Terapie a zážitkové akce pro nemocné, zdravotní pomůcky, vybavení pro dětské domovy a domovy pro seniory, sousedské slavnosti, vybudování komunitního centra, potravinové balíčky pro samoživitele a opuštěné seniory, doučování pro děti ze znevýhodněných rodin, podpora obětem domácího násilí, kurzy znakového jazyka – i takové projekty budou bojovat o zákaznické hlasy. Kompletní seznam soutěžních projektů najdou zákazníci na webových stránkách projektu. Na webu mohou zároveň sledovat i průběžné výsledky hlasování, které bude organizátor zveřejňovat dvakrát v průběhu čtyřtýdenního hlasování. Celkové výsledky pak vyhlásí nejpozději do 26. července 2021.
Zddroj a foto: Tesco Stores ČR