„Kůlna“ Fiskars od firmy Dekor boduje
Fiskars je předním světovým dodavatelem výrobků pro dům, zahradu a outdoor. Už v roce 1649 byly založeny železárny ve vesnici Fiskars, jež dala později jméno celé společnosti. Od té doby si značka buduje tradici kvalitních výrobků. Zároveň je nejstarší finskou společností. Společnost sídlí ve finských Helsinkách, pobočky má ve více než 20 zemích a produkty prodává ve více než 60 zemích. Přes tři století řeší výrobky Fiskars každodenní problémy nás všech tím, že práce v domácnosti, na zahradě a venku činí snazšími a zábavnějšími. Fiskars se zaměřuje na funkčnost, inovaci a design. A právě tyto tři základní aspekty filozofie ji zřejmě propojily se stejně smýšlejícím výrobcem prostředků pro prezentaci zboží v místě prodeje – moravskou společností Dekor. Návrhy a realizace v oboru marketing at – retail firmy DEKOR, spol. s r.o. najdete na všech světových kontinentech. Má 30 let zkušeností s výrobou a realizací POP stojanů, shop-in-shop projektů a kompletními přestavbami značkových prodejen. Již před 10 lety započala úspěšná spolupráce této společností s ústředím značky Fiskars ve Finsku.
Od roku 2010 firma Dekor vytvořila a realizovala celou sadu stojanů pro zahradní a kuchyňské výrobky značky Fiskars. O tři roky později pak navrhla a vyrobila prezenční stojany Fiskars do sítí čerpacích stanic v České republice a na Slovensku. Pár let nato zahájila bližší spolupráci s Fiskars Czech, jež je od roku 2018 součástí Fiskars Polska. Spokojenost s rukopisem prostředků na podporu prodeje pod nálepkou Dekor jasně dokazují další zakázky značky Fiskars.
Jedním příkladem z mnoha je stojan Fiskars na 16 seker. Dekor pojal tuto zakázku jako jednoduchý stojánek z břízové překližky. Jednoduchost stojanu umocňují řezy provedené s velkou přesností na laseru. Hrany řezu jsou zvýrazněny černou barvou. S touto korespondují natištěná černá loga na stojanu. Informovanost kolemjdoucího zákazníka podporuje drátěný držák letáků, umístěný zboku stojanu a komunikaci značky zprostředkovává oboustranný topper. Stojan je koncipován jako paletový. Jeho velkou výhodou je flexibilita, kdy je možné jeho přemísťování paletovým vozíkem i s již umístěnými produkty.
Další povedenou vychytávkou v prezentaci produktů Fiskars v místě prodeje je držák na univerzální nůžky. Tyto nůžky na dlouhých násadách není snadné bezpečně a jednoduše prezentovat zákazníkům. Návrh a myšlenka tohoto řešení pochází od českého zastoupení Fiskars. Tento jednoduchý drátový stojan se ukázal jako velmi úspěšný pomocník. Zabírá velmi malé místo na stojně regálu, ale svoji stabilitou a funkčností umožňuje prezentovat, kromě dlouhých nůžek, také jejich příslušenství, jako je pilka a česáček na ovoce.
Nejnovějším Fiskars stojanem od Dekoru, který boduje v místě prodeje, je pracovně nazván „Kůlna“. Do stojanu je integrovaná paleta. Spodní potisk kůlny je v designu trávy. Jako materiál zvolil výrobce lamino s dekorem borovice s velmi reálnou kresbou. Co je na stojanu zajímavé a zároveň efektní je osvětlení. Kůlna obsahuje bateriový systém osvětlení pro autonomní provoz až jeden měsíc. Navíc je ve stojanu zakomponován časovač s přednastavenou dobou provozu během otvíracích hodin. Pokud to dovolují dispozice v konkrétním místě prodeje, je možné také napájení externím zdrojem ze sítě. Edukační materiály jsou zakomponované do vyměnitelné dibondové grafiky. Produkty jsou na stojanu zavěšené na pevných, na zakázku vyrobených hácích s cenovkami. Tyto jsou upevněny v Slat wall systému. Kůlna působí velmi kompaktně a věrně evokuje skutečné prostředí, kde zákazník obvykle mívá podobné produkty doma umístěné. Nenechá určitě nikoho ze zákazníků, kteří budou procházet mezi regály, bez povšimnutí. I toto je jeden z dobrých příkladů úspěšné spolupráce firmy Fiskars se společností Dekor z Buchlovic.
„Dekor jsme si zvolili jako jednoho z lokálních výrobců a dodavatelů in-store materiálů před několika lety. Od začátku naší spolupráce úspěšně těžíme z jeho dobré znalosti lokálního prostředí, flexibility, inovace a kvalitního zpracování výsledných materiálů. Tyto jsou následně praktickým a prémiovým nositelem značky Fiskars v místech prodeje,“ uvádí Tomáš Duda, Country Manager Czechia & Slovakia Fiskars Polska Sp. z o.o., odštěpný závod.
Tento článek jsme přinesli ve spolupráci s partnerem našeho portálu, odborným časopisem Brands&Stories, který se zaměřuje na značky, koncepty kamenných obchodů a na POP-marketing.
Zdroj a foto: Brands&Stories