Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2020 zná vítěze
Společnost Atoz Marketing Services vyhlásila výsledky jubilejního
20. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Program každoročně oceňuje produktové novinky a inovace na českém trhu a pomáhá akceleraci jejich prodeje v maloobchodě. Vzhledem k opatřením během koronavirové pandemie byl letošní ročník vyhlášen on-line.
Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží, spotřebního zboží, doplňků stravy a OTC produktů (s výjimkou tabákových výrobků), které byly na český trh uvedeny v období od ledna 2019 až do konce května 2020.
O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo 160 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň 4000 spotřebitelů v celkem 51 kategoriích. Ke klasickým kategoriím, jako jsou například Pivo, Mléčné výrobky, Krmiva pro psy a kočky či Maso a masné výrobky letos přibylo několik novinek, například Ekologické obaly, Ekologické prostředky na praní či Bezlaktózové potraviny. „Reagujeme tak, stejně jako mnozí výrobci a obchodníci, na rostoucí zájem spotřebitelů o ekologická témata a udržitelnost, stále také dominuje zdravý životní styl,“ vysvětluje rozšíření manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Lukáš Matějka a dodává, že v letošním ročníku přibylo registrací nejen od silných značek, ale také od farmářských či regionálních výrobců.
O výsledcích v jednotlivých kategoriích rozhodl reprezentativní vzorek čtyř tisíc respondentů ve výzkumu společnosti Nielsen. Ta má každoročně za cíl zjistit, který z výrobků v dané kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší. Vedle známých značek bodovaly na předních místech v řadě kategorií privátní značky maloobchodních řetězců. Absolutním vítězem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se stala řada Astrid Sun od společnosti Sarantis Czech Republic. Absolutní vítěz získá navíc certifikát na marketingovou kampaň v hodnotě 200 000 Kč od společnosti Store Media.
Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal produkt Bohemia Sekt Ice. „Úroveň přihlášených produktů je letos velmi slušná, obecně se rok od roku v inovacích projevuje trend zdraví, ekologie, udržitelnosti a funkčnosti. Letos stála za povšimnutí obecně vysoká úroveň obalů u přihlášených inovací – v regálech je čím dál více zboží a je třeba se snažit, aby to nové vyniklo,“ říká za odbornou porotu managing partner společnosti DAGO Daniel Jesenský.
Vítěze čeká mediální zviditelnění
Letošnímu, jubilejnímu ročníku sice chybělo oficiální vyhlášení na slavnostním galavečeru, který byl kvůli pandemii zrušen, ale o to větší získají novinky podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů i obchodníků pro nadcházející pololetí. Odehraje se v televizi, tištěných i on-line médiích a také v obchodech, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější on-line podpora novinek díky spolupráci s youtubery a influencery.
Oceněné společnosti mohou při propagaci vítězných výrobků ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba Spotřebitelů – Nejlepší novinka 2020 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít výrobky logo umístěné na obale.
Více než polovinu zákazníků motivuje logo ke koupi
Podle průzkumu agentury SC&C (II–III/20, 774 respondentů) motivují výrobky označené logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka více než polovinu (53 %) zákazníků k jejich koupi (nezávisle na znalosti tohoto ocenění) a více než třetina zákazníků je ochotna si za takový výrobek připlatit.
Letošní výsledky jsou on-line
Vyhlášení vítězných novinek proběhlo letos netradičně pouze on-line formou. Stalo se tak 11. června v 16.00 hodin a záznam je možné níže. Slavnostní trofeje, certifikáty a diplomy předají zástupci pořádající společnosti oceněným firmám osobně.
Přehled vítězů letošního ročníku soutěže naleznete ZDE.
Zdroj a foto: ATOZ Marketing Services