Nejvíce se nyní potýkáme s nejistotou na straně našich obchodních partnerů – Jakub Malý, Ipsos
Aktuální situace v České republice není lehká jak pro lidi, tak i pro firmy nebo podnikatele. V této nové anketě našeho portálu Mistoprodeje.cz oslovujeme retailové odborníky z řad značek, řetězců, médií, výrobců POS produktů a realizátorů s cílem zjistit jejích aktuální situaci, potřeby a také i vyhlídky do budoucna.
V devátém dílu této ankety jsme oslovili pana Jakuba Malého, Managing Directora výzkumné agentury Ipsos s.r.o.
1. Jaké jsou okamžité dopady současných antivirových restrikcí na Vaší firmu a Vás osobně a čím se momentálně zabýváte/potýkáte nejvíce?
Reagovali jsme již preventivně nařízením home office, který se uplatňuje v 99 % pracovních úkonů.
Naše firma je na tento mód práce připravena, takže vše proběhlo hladce a je plně funkční. Velmi pomáhá to, že máme absolutní většinu procesů digitalizovaných a že také většina našeho datového sběru běží online nebo telefonicky (zde využíváme již více než 10 let práce operátorů z domova, takže vliv na provoz opět minimální).
Nejvíce se nyní potýkáme s nejistotou na straně našich obchodních partnerů, kde se v mnoha případech situace mění dosti nepředvídatelně a kdy odpoledne dokáže obrátit dopoledne domluvený postup o 180° (a to i opakovaně).
2. Co by Vám v současné situaci nejvíce pomohlo?
Nejvíce by nám pomohla stabilizace postupu u našich obchodních partnerů; víme ale dobře, že toto je rovina zbožného přání.
Dále také jasný postup ze strany státu ve smyslu podpory zachování činnosti firem a pracovních míst, což by mělo pomoci firmám obecně méně myslet na fyzické přežití a více na pohled do budoucna – v tom jediném se nyní skrývá příležitost.
3. Jaký očekáváte vývoj na Vašem trhu a u Vás ve firmě do konce roku?
Očekávám opětovné přeskupení tržních podílů ve prospěch lépe připravených a digitálně orientovaných hráčů.
IPSOS vidím na konci roku 2020 jako ještě zdravější firmu než na startu 2020.
4. Kde vidíte prioritu pro zmenšení ekonomických dopadů současných restrikcí?
Po zmiňované podpoře firem, resp. zaměstnanosti, bych očekával i přímý finanční stimul pro samotné domácnosti – jehož podmínkou by byla spotřeba (nikoliv šetření), která by se tím pádem znovu vrátila do ekonomiky. Skokově by se tak například dalo zlepšit hardwarové a softwarové vybavení domácností, včetně přístupu k digitalizaci a vzdělávání.
Zdroj a koláž: redakce, foto: Ipsos a pixabay.com