Kaufland plánuje zbavit se plastů do konce roku 2021
Kaufland se zavázal do konce roku 2021 vyřadit mikroplasty z receptur produktů vlastních značek kosmetiky, osobní péče a čisticích prostředků. Nyní jich už má v nabídce přes 100. V budoucnu budou také produkty označeny logem „Bez mikroplastů“.
„Chceme tak nabídnout větší transparentnost a našim zákazníkům usnadnit rozhodování k vědomému nákupu. Od užívání mikroplastových částic jsme začali upouštět už v roce 2013, například výrobky pro péči o tělo naší značky Bevola jsou již 100% bez,“ uvádí tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Boj proti mikroplastům je součástí strategie REset Plastic, jejímž cílem je výrazné snížení spotřeby plastů.
Logo „Bez mikroplastů“ bude označovat všechny produkty, jejichž složky neobsahují mikroplastové částice ani určité biologicky nerozložitelné polymery. Mikroplasty jsou ve vodě nerozpustné plastové částice menší než 5 milimetrů. Používají se například v produktech, jako jsou peelingy nebo šampony, kde pomáhají zvýšit čisticí účinek.
V průběhu loňského roku představil Kaufland hned několik novinek v oblasti ekologie. Z prodeje vyřadil veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky a brčka a nahradil je ekologickými variantami. Místo plastových tašek svým zákazníkům jako alternativu nabízí pevnou látkovou tašku z certifikované bio bavlny pro opakované nákupy nebo tašky papírové. V úseku ovoce a zeleniny se velkému zájmu těší tzv. nEKOnečný sáček, který se dá používat opakovaně i prát, a snižuje spotřebu jednorázových plastových sáčků.
Kaufland také minimalizoval užití plastů při balení ovoce a zeleniny. Místo jednorázových obalů používá vratné přepravky a spolu s dodavateli optimalizuje obaly a omezuje igelitové fólie. „Veškeré kroky vycházejí z dlouhodobého postoje naší společnosti. Do roku 2025 snížíme spotřebu plastů minimálně o 20 %. Vzhledem k velikosti naší společnosti cítíme závazek chránit životní prostředí a udržitelnost je pro nás prioritou,“dodává Maierl.
Kaufland tak vychází z mezinárodní plastové strategie REset, kterou definovala obchodnískupina Schwarz. Cílem této komplexní strategie je minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech a odpad vnímat jako plnohodnotný, znovu využitelný materiál.
REset Plastic zahrnuje pět hlavních zásad. První je redukování (REduce) plastu ve všech divizích a ve spolupráci s dodavateli hledání úspor a alternativních materiálů. Důležitá je i optimalizace designu vlastních značek a snaha snížit množství plastu a zvýšit jeho recyklovatelnost (REdesign). Společnost Kaufland se rovněž zavazuje znovu použít minimálně ¾ odpadu (REcycle). Bod REmove zahrnuje spolupráci s nevládními organizacemi při odstraňování plastů z přírody. Kaufland také spolupracuje na výzkumu alternativních materiálů, při hledání způsobů efektivní recyklace a pomáhá edukovat celou společnost (REsearch).
Zdroj a foto: Kaufland