Rohlík vládne online trhu s potravinami
Největší internetový obchod s potravinami v Česku Rohlík potvrzuje pozici lídra trhu. Obrat za rok 2019 překročil 4 miliardy korun, což představuje 60% meziroční nárůst. Ukazatel EBITDA narostl na více než dvojnásobných 60 mil. Kč a podtrhuje tak nejen růst, ale také finanční zdatnost.
„Rok 2019 byl pro nás výživný. Rohlík opět dramaticky rostl a ukazuje finanční stabilitu, která požene jeho zlepšování. Posílili jsme v rámci iniciativy Čerstvě sklizeno spolupráci s lokálními dodavateli, aby zboží necestovalo přes půl světa, když nemusí. Zásadně jsme vylepšili klub Rohlíček, spustili Rohlík Chef a zahájili zahraniční expanzi úspěšným otevřením Kifli.hu v Maďarsku. To všechno je možné díky zpětné vazbě od našich zákazníků, se kterými jsme často v kontaktu a nasloucháme jim. Jsou náš hnací motor“, shrnuje Tomáš Čupr, zakladatel a většinový majitel Rohlík.cz.
Rohlík nepřestává svůj online obchod rozvíjet a rozšiřovat. Sortiment skládá tak, že na jednom místě najdete produkty jako v supermarketu, kde se ale kvalitou pohybuje na úrovni západní Evropy a zároveň vybíráte ze sortimentu speciálních obchodů, farmářů a lokálních producentů, čímž výrazně šetříte čas. V přípravě je rozšíření sortimentu vlastní privátní značky Rohlík a zároveň test různých typů obalů respektujících nároky na udržitelnost. S tím souvisí i rozšiřování segmentu produktů v sekci Otoč obal.
Udržitelnost a ohleduplnost k životnímu prostředí patří do DNA Rohlíku. Ve městech, kde jezdí, využívá auta na CNG pohon a do roku 2025 bude celá jeho městská flotila jezdit na elektřinu.
V loňském roce započala automatizace skladů. Aktuálně probíhá fáze implementace automatizace v pražské Liboci do začátku března 2020. Během letošního roku dojde k otevření dalšího skladu v Praze a stěhování do nového skladu v Brně.
Zdroj a foto: Rohlík.cz