Elektrokoloběžky zažívají boom, v prodeji předběhly elektrická kola

V kategorii elektrovozidel se tento rok nejvíc daří elektrickým koloběžkám. Tvoří až 80 procent celkového prodeje elektrických vozidel v síti DATART. V počtu prodaných kusů předběhly i elektrokola.

Hlavní sezóna prodeje elektrokoloběžek nastupuje začátkem května a končí v polovině července. Druhá vlna pak začíná v předvánočním období.

Letos je mimořádný zájem, prodej elektrokoloběžek v sezóně vzrostl o 300 procent v porovnání s ostatními měsíci,“ prozradil Martin Foltýn, produktový manažer značky DATART.

Poptávka po elektrokoloběžkách je převážně ve velkých městech
nad padesát tisíc obyvatel. Důvodem je zvýšený zájem o alternativní způsoby dopravy. Většinu zákazníků tvoří lidé v produktivním věku. Elektrické koloběžky jim pomáhají přepravit se také v menších městech na zastávku autobusu nebo vlakovou stanici a díky tomu, že jsou skladná, si je mohou lidé přepravit do velkých měst a tam je využívat dál
,“ vysvětlil produktový manažer značky DATART.

Kategorie elektrovozidel v síti DATART je mezi zákazníky dlouhodobě velmi vyhledávaná. Kromě koloběžek v ní zákazníci najdou také elektrokola, hoverboardy, elektroboardy, segwaye, elektrobrusle či jednokolky. Nejvyšší nárůst prodeje v celém segmentu však vykazují kolobežky, které tento rok plynule navázaly na dlouhodobou popularitu elektrokol. „V rámci naší nabídky elektrovozidel tvoří kolobežky až 80 procent celkového prodeje,“ dodal Foltýn.

Na trhu je dnes několik výrobců elektrických kolobežek a mezi nejprodávanější značky patří Xiaomi, Blaupunkt, Inmotion a Denver. Průměrná cena prodané elektrokolobežky v síti DATART je 8 700 korun.

Zdroj a foto: DATART, koláž: redakce

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010