Pouhé emoce nestačí

Vytvořit loajálního zákazníka vyžaduje čas a opakování. Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.

MUSÍ SI JE KOUPIT

Vzhledem k tomu, že stejně jako ostatní, žije Martin slovy Alfonse Cornelly v takzvané „infoxikované“ společnosti, tedy v prostředí přetékajícím informacemi, je stále těžší upoutat jeho pozornost. Mnoho značek kolem sebe vůbec nevnímá a přilákat ho dokáže jen to, co v něm vyvolá emoce.

Proto mají u Martina větší šanci ty boty, které v něm probudí představy pozitivních budoucích výsledků a zážitků a u nichž si řekne: „V nich konečně překonám svůj osobní rekord!“. V podstatě je nemůže koupit, aniž by tomu nějaká podobná emoce nepředcházela.

Bohužel si ale jako výrobce bot jen s emocemi nevystačíme. Jelikož jsou vzbuzovány smyslovými podněty, trvají jen několik sekund a velmi rychle se mění. Emoce jsou schopny pouze podnítit počáteční zájem a zajistit „jednorázové“ rozhodnutí, ale k dlouhodobému úspěchu nestačí.

Článek, jehož autorem je Daniel Jesenský, Managing Partner ze společnosti Dago, byl publikován v odborném časopise Marketing & Media 14/2019. Celý text článku najdete zde

Zdroj a foto: POPAI CE

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010