McDonald´s v roce 2018 – místo plastu papír, burger bez housky a tržby větší o 12,2 %
McDonald´s v České republice za loňský rok opět zaznamenal narůst tržeb, tentokrát o 12,2 %. Rok 2018 se pod zlatými obloučky nesl v duchu rozšiřování služeb pro zákazníky, ale změnu zákazníci mohli zaznamenat i v nabídce. V té se objevil např. burger bez housky nebo Lukyho burger, výherní kousek soutěže pro veřejnost. Velkou změnou je také možnost nechat si dovést jídlo pomocí služby Uber Eats. Firma nestála pozadu ani co se ekologických opatření týká. Postupně naplňuje své závazky a v loňském roce se podařilo vyměnit plastové kelímky za papírové u mléčných shaků a džusů. Každým rokem se tak ušetří 70 tun plastu. Společnost bude také testovat výměnu plastových brček za papírová.
Ve znamení služeb zákazníkům, burger na míru a nově dovážka po Praze
Největší síť rychlého občerstvení dokončila v loňském roce modernizace a digitalizace svých poboček a ve spolupráci s českými podnikateli, franšízanty, otevřela tři nové. Nový typ kuchyní je tak připraven na další krok, který směřuje k objednávce na míru dle toho, co si chce zákazník do burgeru dát. „Zákaznici se dočkají možnosti přidat si do prémiových burgerů až 6 dalších ingrediencí dle jejich chuti. Moc se těšíme na zpětnou vazbu od zákazníků, věříme, že inovaci vřele přivítají,“ komentuje Zuzana Svobodová, PR ředitelka společnosti McDonald´s a dodává: „Nebude to jediná nová služba pro zákazníky, letos budeme dále rozšiřovat donášku objednávek ke stolům a rošíření se pravděpodobně dočká i možnost dovážky jídla v dalších městech.“ Celkové investice loňského roku se pohybovaly kolem 140 450 000 Kč.
Už teď více než 80 % obalů z papíru, letos přibydou papírová brčka
McDonald´s začátkem roku oznámil
své globální ekologické cíle týkajících se především udržitelnosti podnikání –
do roku 2025 hodlá 100% všech obalů posílat na další zpracování a pro jejich
výrobu používat pouze recyklované nebo plně certifikované materiály. Do roku
2030 si dává si za cíl snížit emise skleníkových plynů, ať už z provozu svých
restaurací nebo vznikající dopravou surovin, o
36 % na úroveň roku 2015. „Neustále
se zlepšujeme. Naším cílem je zavádění smysluplných změn, které jsou důležité
pro naše zákazníky, zaměstnance, franšízanty a pro životní prostředí – teď i
v následujících letech. Víme, že díky naší velikosti budou mít všechny
změny, které uděláme, velký dopad. A i když už toho děláme hodně, nikdy
nejsme spokojeni, a proto přicházíme s opatřeními, jak můžeme pomoci
minimalizovat používání plastových obalů v našich restauracích. V loňském roce
jsme nahradili plastové kelímky pro mléčné koktejly a džusy a v současné době
je více než 80 % našich obalů papírových,“ komentuje dále Zuzana Svobodová
a upozorňuje: „tento týden začínáme ve 20
restauracích testovat papírová brčka. Jsme hodně zvědaví, jak tuto případnou
změnu přijmou naši zákazníci.“ McDonald´s
již několik let třídí veškeré obaly od zákazníků v restauracích. Umí nechat
dále využít veškeré obaly od dodavatelů, papírové obaly od jídla prodávaného
zákazníkům, některé plastové obaly ale i použitý olej z fritéz anebo
organický odpad.
Nejúspěšnější produkty rok 2018
McDonald´s od zavedení snídaňových menu v roce 2007 zaznamenává de facto neustálý růst tohoto segmentu, loni se například snědlo 5,5 milionu českých vajec z chovu na podestýlce. Čistého hovězího masa z přední čtvrti skotu, které se jako jediné používá na přípravu hamburgerových plátků, bylo spotřebováno celkem 2 750 tun. A jedna perlička na závěr, v novému burgeru Maestro Guacamole, se zkonzumovalo téměř 45 000 ks avokáda.
Zdroj: McDonald´s
Foto: pixabay.com