Češi cestovky využívají, pokud jim pomůžou ušetřit
Z monitoringu reklamy Nielsen Admosphere aktuálně vyplývá, že v segmentu cestovních kanceláří měla nejvyšší hodnotu inzerce v posledních 12 měsících Cestovní kancelář Fischer, téměř 288 milionů korun. Podle výzkumu Nielsen Admosphere realizovaného na vzorku 500 respondentů z internetové populace 15 let Češi stále cestovní kanceláře využívají – zejména pokud je s nimi dovolená vyjde levněji.
Fischer, tedy největší inzerent v segmentu cestovních kanceláří v posledním roce, zároveň z TOP 5 kanceláří nejvíce navýšil hodnotu své inzerce oproti stejnému období předchozího roku, a to o 79 %. Druhá Invia.cz umístila mezi říjnem 2017 a zářím 2018 inzerci v hodnotě skoro 162 milionů korun, tedy o 18 % více než v předchozím období. Třetí nejobjemnější reklamu měl Čedok, v hodnotě bezmála 128 milionů korun. Na rozdíl od prvních dvou společností zaznamenal Čedok meziroční pokles hodnoty inzerce, a to o 25 %.
Novým trendem při cestování jsou snadno dostupné internetové aplikace, které slouží k zajištění ubytování, dopravy a jiných souvisejících záležitostí. Technicky zdatnější jedinec si pomocí nich pohodlně rezervuje během několika minut, co potřebuje. S názorem, že v dnešní moderní době nemají cestovní kanceláře příliš velkou přidanou hodnotu, se ve výzkumu Nielsen Admosphere ztotožňuje 46 % dotázaných. Navzdory tomu polovina lidí odpověděla, že raději cestuje s cestovní kanceláří, protože pak má větší pocit bezpečí a oceňuje možnost obrátit se na českého delegáta. 40 % pak souhlasí s argumentem, že cestovní kanceláře jsou pro ně klíčovým zprostředkovatelem, díky kterému ušetří čas i peníze. Nejvíce však uspělo tvrzení (54 %), že cestovní kanceláře lidé využívají tehdy, pokud je to vyjde levněji než oddělený nákup dopravy a ubytování.
Zdroj: Nielsen Admosphere
Foto: pixabay.com