Češi míní, že sport je potřeba si hlavně užívat
Společnost Nielsen Admosphere zjišťovala, jakou roli hraje sport v životech českých internetových uživatelů starších 15 let, nebo jaký mají postoj ke sportovní módě. Podle výzkumu si například většinou myslí, že je důležitější si sport užívat než u něj dobře vypadat. Většina si ani nepotrpí na značky sportovního oblečení. Výzkumu se zúčastnila pětistovka respondentů.
Více než polovina dotázaných sportuje podle svých slov alespoň jednou týdně, 6 % dokonce každý den. O něco více přitom sportují ženy než muži. Sportovním aktivitám se nikdy nevěnuje pouze 13 % respondentů.
Naprostá většina dotazovaných (88 %) se ztotožňuje s výrokem, že sportování je potřeba si užívat. Za pravdivé označili také tvrzení, že sport je základ pro celkové zdraví člověka (78 %). Více než polovina respondentů si navíc myslí, že není důležité při sportu dobře vypadat a 42 % je toho názoru, že ani není důležité podávat maximální možný výkon.
Výzkum se dále zaměřil na sportovní oblečení. Vyplývá z něj, že oděvy určené na sport nosí alespoň občas 86 % respondentů. Více je nosí ženy (92 %) než muži (81 %) a sportovní móda je nejvíce oblíbená u dotázaných ve věkové kategorii 35–44 let.
Při sportovních aktivitách nosí respondenti nejčastěji jakékoli sportovní či funkční oblečení (38 %), ale rádi kombinují i sportovní či vyřazené oblečení v závislosti na druhu sportu (25 %). 12 % nosí oblečení speciálně určené pro daný sport. Pětina dotázaných však oblečení na sport nijak neřeší.
Sportovní oblečení však někteří dotazovaní nenosí pouze na sport; 62 % je rádo nosí i na jiné příležitosti. Větší tendenci k tomu opět mají ženy a ve věkových kategoriích respondenti od 15 do 34 let.
Až polovina respondentů nemá oblíbenou značku sportovní módy. U těch, kteří ji mají, vedou značky Nike (17 %) a Adidas (16 %).
Mezi faktory, které ovlivňují výběr sportovního oblečení, patří hlavně cena (70 %), pohodlnost (61 %), materiál (47 %), a funkčnost (43 %). Nejmenší roli hraje místo nákupu (5 %) nebo možnost praní (11 %).
Zdroj: Nielsen Admosphere
Foto: pixabay.com