První šálek kávy NESCAFÉ byl uvařen před 80 lety
Technologie rozpustné kávy byla vyvinuta na počátku 20. století v USA. Její skutečná sláva je ale spojena se společností Nestlé. Ta přesně před 80 lety, v roce 1938, na švýcarský trh poprvé uvedla rozpustnou kávu NESCAFÉ. O dva roky později již byla dostupná na všech kontinentech světa. Přelomový produkt byl natolik oblíbený, že se NESCAFÉ časem stalo běžně používaným označením pro instantní kávu. V České republice se denně vypije 3 miliony šálků NESCAFÉ a spotřeba neustále roste.
„NESCAFÉ se stalo celosvětovým fenoménem. Jsme hrdí na jeho bohatou historii. Obliba rozpustné kávy NESCAFÉ kontinuálně roste a buduje postavení nejoblíbenější kávy. Pevně věříme, že i za dalších 80 let bude pořád NESCAFÉ nedílnou součástí našich domácností,“ říká Jan Doležel, marketingový manažer NESCAFÉ.
Kořeny NESCAFÉ, tak jak ho známe dnes, sahají až do roku 1929. V té době byla společnost Nestlé požádána brazilskou vládou o pomoc při řešení nadbytečné úrody kávy. Trvalo pak téměř deset let, než byly v roce 1938 na trh uvedeny první balení instantní kávy NESCAFÉ. Za úspěchem stál švýcarský odborník na kávu Max Morgenthaler.
Do dvou měsíců od uvedení na trh splnilo NESCAFÉ své roční prodejní cíle. Vedení Nestlé se proto rozhodlo produkt rozšířit do celého světa. Začátkem 40. let putovaly plechovky s oblíbeným nápojem na 30 trhů rozmístěných po všech kontinentech. Během druhé světové války se pak instantní káva stala také součástí potravinových balíčků amerických vojáků.
V 50. letech se NESCAFÉ dočkalo inovace. Pro výrobu rozpustné kávy se začala využívat nová technologie – sušení mrazením. Tak vzniklo prémiové NESCAFÉ Gold, které si rychle získalo nové příznivce.
Rozpustná káva se těší velké oblibě u nás i v zahraničí.
„Dlouhodobě u nás spotřeba kávy roste, i když velmi pomalu. Češi nejsou zatím kávovým národem a na hlavu nevypijeme ani 1,5 šálku kávy denně. Rozpustná káva postupem času převýšila v počtu vypitých šálků kávu mletou/zrnkovou a svůj vrchol stále prožívá“ potvrzuje Doležel.
Postupem času rostou požadavky na kvalitu kávy.
„Dalším trendem, kromě prémiové rozpustné kávy a domácích kávovarů, je stále větší zájem o původ zrn, jejich zodpovědné získávání či bio kvalitu,“ doplňuje Doležel.
NESCAFÉ se dlouhodobě zapojuje i do programu udržitelného pěstování a nákupu kávy. Soustředí se na kvalitu sklízených kávových zrn, odbornost farmářů nebo snižování spotřebované energie. Do roku 2020 plánuje do těchto aktivit investovat více než 8 miliard korun.
Zdroj a foto: Nestlé