Skupina Publicis představuje inovaci Marcel
Skupina Publicis dnes představila inovaci Marcel – pojmenovanou po zakladateli společnosti Marcelu Bleustein-Blanchetovi – na bázi umělé inteligence, která urychlí přerod organizace z holdingové společnosti na platformu vytvářející pracovní sílu. Poprvé bude fungovat bez hranic a bude sestávat z 80 tisíc zaměstnanců po celém světě, jež dovede skupinu do nové éry kreativity a inovací.
Arthur Sadoun, předseda představenstva & výkonný ředitel skupiny Publicis Groupe, uvedl: „Loni v červnu skupina Publicis oznámila vytvoření inovace Marcel s cílem propojit 80 tisíc našich zaměstnanců a zcela nově tak pro nás i naše zákazníky promyslet způsob, jak pracujeme. Od té doby se naše branže potýkala s nebývalými výzvami, které nám ukázaly, že postupná změna nepředstavuje řešení. Nutnost zcela nového přetvoření věcí se projevuje výrazněji než kdy předtím. Ve skupině Publicis jsme nevyčkávali, ale konali. Překonali jsme propast mezi daty, kreativitou a technologií. Pomocí Power of One (Síla jednoho) jsme opustili svoje vzájemně izolované systémy a procesy. Dnes se spolu s Marcelem snažíme překročit hranice mezi talentem a příležitostí.“
„Marcel je cesta, jak z holdingové struktury skupiny Publicis vytvořit platformu a poskytnout kreativně myslícím volnost k sebevývoji a prosperitě v této věčně proměnlivé oblasti podnikání. Marcel je důkaz, že svůj závazek směrem k našim lidem myslíme vážně. V Publicis budou právě lidé na prvním místě v procesu proměny a získají příležitost se učit, sdílet a vytvářet mnohem více než kdekoli jinde. Marcel je důkaz, že i svůj závazek vůči našim zákazníkům myslíme vážně. Budou totiž moci maximálně využít neuvěřitelnou různorodost našich talentů pro realizaci nápadů, které povzbudí růst jejich podnikání.“
„A samozřejmě je Marcel též důkazem našeho závazku celému odvětví. Být na čele změny znamená stát se silou, která propaguje to dobré. Provázat vývoj inovace Marcel s naší jednoroční přestávkou bylo kontroverzní, avšak nutné rozhodnutí. Nakreslilo dělicí čáru v písku a nenechalo nikoho na pochybách, že jsme odhodlaní udělat cokoli, ať to stojí, co to stojí, abychom nově přetvořili naše odvětví, které se usilovně vyvíjelo uplynulých 40 let. Jsem velmi vděčný všem, našim zaměstnancům, zákazníkům a partnerům na průmyslových festivalech po celém světě za jejich podporu a solidaritu během tohoto období, které bude završeno letos v červenci. V neposlední řadě chci poděkovat všem ve skupině Publicis, kteří ať přímo, či nepřímo přispěli k vytvoření Marcela nápadem nebo jeho realizací. Marcel je síla nás všech, když fungujeme jako jeden, a právě tím jsme to už začali dokazovat.“
Ambiciózní plán na přeměnu Publicis Groupe na platformu vyžadoval, aby se společnost vyrovnala se zásadními výzvami. Jedna z nich se týkala dat. Přes 80 000 zaměstnanců a 1200 subjektů působících ve 200 oborech a práce pro tisíce různých klientů – to vše znamená, že skupina pracuje s obrovskými objemy dat. Publicis Groupe odhaduje jejich objem na více než pět miliard datových souborů.
Aby bylo možné naplno využít hodnotu těchto dat, vytvořila skupina AI platformu Marcel založenou na technologiích Microsoft AI a Knowledge Graph. Knowledge Graph propojuje strukturovaná a nestrukturovaná data, která má organizace k dispozici, a následně mapuje jejich vzájemné vztahy. Tento centralizovaný, integrovaný zdroj našich vlastních dat umožní fungování platformy Marcel a bude rozhodující také pro naše další celofiremní iniciativy. Ke zpracování, filtrování, propojení a organizaci dat bude skupina využívat pokročilou umělou inteligenci od Microsoftu, která zajistí vysokou užitnou hodnotu dat pro konkrétní pracovníky. AI platformu Marcel budeme neustále rozvíjet, aby se postupně celá skupina stala platformou.
Zdroj a foto: Publicis Groupe