Rozhovor měsíce – Jiří Hubka

Pro náš další rozhovor měsíce jsme tentokrát oslovili pana Jiřího Hubku, obchodního ředitele společnosti Jansen Display s.r.o. pro CZ/SK.  Hovořili jsme o změnách ve společnosti Jansen Display i v celém retailu za posledních 5 let, které uběhly od posledního rozhovoru s panem Hubkou pro náš odborný portál.  Dále jsme se v rozhovoru dostali k trendům ve využívání POP materiálů na místě prodeje a také na stále populárnější Digital Signage.

Je to bez pár měsíců již 5 let, co jste, pane Hubko, poskytl pro náš odborný portál první rozhovor. Pět let je dlouhá doba, zvláště v retailovém odvětví. Co se od té doby ve vaší společnosti změnilo?

Ano, je to tak a i u nás došlo k několika změnám. Asi hlavní změnou v Jansenu bylo, že firma prošla kompletní restrukturalizací a zásadní změnou managementu. Já jsem například přibral k české pobočce i Slovensko a další země kolegové působící v daných zemích. Zároveň, jak jistě víte, se nám po několika letech podařilo spustit kompletně vlastní online e-shop a to pro všechny naše evropské pobočky. Online prodej byl pro společnost veliký krok a logicky bylo nutné zajistit, aby i tato strana mince šlapala, proto jsme samostatně oddělili e-commerce jako separátní obchodní kanál.

Z hlediska produktů jsme proškrtali vlastní výrobkové portfolio, ale co je důležitější, pravidelně přicházíme s úplně novými produkty. Letošní rok je zcela výjimečný, protože se naše odvětví začíná prolínat i do jiných sfér než je naše klasické portfolio.

Nerad bych ale předbíhal, pokud se vrátíme zpátky, další velmi výraznou změnou je posun v oblasti Digital Signage, zde jsme udělali velký pokrok a v dnešní době jsme schopni dodat téměř jakékoliv varianty – kromě několika typů (áčko, totem, wallpanel,…) máme také možnost vnitřního či venkovního užití.

Digital Signage jste zmiňoval jako novinku již v minulém rozhovoru.

Jistě, již v té době to bylo horké téma, nicméně to byl projekt tak říkajíc v plenkách. Dříve byl digitálem nazýván i stojan, na který byl nějakým způsobem upevněný monitor, dnes se již jedná o samostatné odvětví. Například u nás již na to máme samostatnou odnož, která se věnuje jen a pouze digitálům. A právě díky tomu se rozcházíme s konkurencí. My ty laicky řečeno „krabice“ nedovážíme, vyrábíme vlastní šasi, tedy case či obal, a do něj zabudujeme profesionální monitor – ideálně Samsung nebo Philips. Krom toho, že se cenově dostáváme o 50% níže, tak stále zachováváme ten maximální standard, na který jsou naši klienti zvyklí.

Velký pokrok jsme udělali se společností Samsung, kdy jsme společně vyvinuli nové šasi, které odolá dešti i sněhu a tím jsme naše digitály dostali ven. Tyto obrazovky můžete vidět před obchodem Mobelix v Karlových Varech, Pardubicích a na několika místech v Rakousku.

Poslední věc, kterou bych v oblasti digitálních nosičů rád sdělil je ta, že se naprosto vymykáme v době dodání. Díky vlastní výrobě jsme schopni dodat kompletní řešení pro zákazníka do 14 dní.

V současné době máte pobočky v 7 evropských zemích a další obchodní partnery po celém světě, což je velmi dobré nejen pro odbyt vašich výrobků, ale také na druhou stranu pro získávání informací z těchto trhů. Je něco podnětného, co jste ze světa uvedli na místní trh nebo plánujete zavést?

Ano, pobočky se nezměnily. Avšak v rámci online prodeje jsme se výrazně posunuli, spustili jsme eshopy ve Španělsku, Německu i Polsku a v blízké budoucnosti plánujeme další země. Přeci jenom online prodej ve standardních produktech nám dělá 30% celkového obratu, což už je opravdu znát.

Díky tomu, že máme opravdu velký rozsah tak ano, získáváme cenné informace a podněty z ostatních trhů. Denně dostáváme požadavky na speciální úpravy našich produktů, a pokud vám z Německa přijde stejných cca 10, už je k zamyšlení, zda bychom to neměli zařadit do našeho portfolia. Většinou je ale praxe taková, že požadavky ze zemí také v zemích zůstávají. Každý trh je jiný a má své specifické požadavky. Informace z těchto trhů jsou však pro nás velmi cenné a to především v oblasti marketingu.

Jakým způsobem získáváte lidi do vlastního vývojového týmu?

Vzhledem k tomu, že jsme situováni mezi Teplicemi a Ústím nad Labem, hledáme lidi především lokálně. Jansen Display se vyznačuje tím, že si lidi vybírá a vychovává sám. Někteří z nás k nám přišli na brigádu při škole, práce u nás se jim zalíbila a po škole jim firma dala prostor se realizovat. Důležitým parametrem výběru do vývojového týmu je to, aby zaměstnanec byl řekněme univerzální a systematický. Člověk, který pracuje ve vývojovém týmu, nenavrhuje jeden šroubek, ale celý produkt, který výroba dokáže vyrobit, bude krásný a jednoduchý.

Dá se říci, že i ve vašem oboru jsou zákazníci, ať již malé či velké firmy nebo soukromníci, stále náročnější? Jak se to za posledních pět let nejvíce projevuje?

Samozřejmě, žijeme v dynamickém světě a jeho součástí je stále náročnější klientela. Těchto „speciálních“ požadavků přibývá stále více a my jsme na ně museli reagovat. Máme tým skvělých lidí, kteří dokáží klientovi poradit a splnit jeho požadavky. Například když potřebujete vybavit kancelář, poradíme, jaké produkty z našeho portfolia jsou vhodné a pokud má zákazník i jiná přání, úpravy apod. snažíme se udělat maximum proto, abychom mu vyhověli.

Podle výsledků studie POPAI Engagement Study z minulého roku se plných 87 % všech nákupů uskuteční na základě impulsního chování nakupujících. Jaké POS trendy vnímáte na místě prodeje nyní a jaké mohou být v nejbližších letech?  

Budoucí trendy jsou viditelné již dnes. Dříve byl základem rámeček s plakátem, nyní je minimum světelný rámeček, který plakát zviditelní, rozjasní a tím zaujme více pozornosti. Zákazník požaduje, aby se na to sdělení něco dělo, nechce jen šedivý a nevýrazný poutač. Dalším krokem, na který už teď lidé přecházejí je digitální poutač, který poskytuje neomezené možnosti prezentace. Pro zákazníka je důležité být v čase ne-li v budoucnosti, tyto poutače to umožňují a proto do nich lidé investují více peněz. Nicméně pojďme si upřímně říci, že stále platí to jedno a to samé rčení: Neprodává rámeček, ale plakát (v případě digitálů reklama). My si to uvědomujeme, a proto vyrábíme produkty tak, aby daly vyniknout právě tomu sdělení.

Navíc musí být umístěný na správném místě. 

Jistě. Tak, aby byl co nejlépe vidět. Ale nemusíme se držet pouze rámečků. U stojánku platí to samé, pokud tam nedáme povedený leták, tak stojánek prodeje nezachrání. Vše se musí vzájemně doplňovat a podporovat.

Dá se v současné době dostatečně měřit efektivita používaných POS materiálů na místě prodeje?

Myslím si, že měření efektivity má dobře vychytaný POPAI v rámci svých studií a nám se tyto výzkumy potvrzují v praxi.

Máte tedy zpětnou vazbu od zákazníků.

Ano, s našimi zákazníky komunikujeme o tom, jak jim co funguje, zejména co se týče digitálů, kde máme perfektní zpětnou vazbu. Víme, že když si postavíte před obchod digitální totem a na něm lidem nabídnete například židli, tak se prodej těchto židlí zvedá.

 A dáváte svým zákazníkům v tomto smyslu rady?

Samozřejmě, jak jsem říkal, my se svými klienty mluvíme, dáváme jim informaci o těchto číslech, ale rozhodně je do ničeho netlačíme. Dodáme podklady, oni to zváží a rozhodnou se. Ti, co se rozhodli pro ten odvážnější krok, tak toho nelitují a potvrzují nám trendy, které jsme jim řekli na začátku.

 Jakou vaši nejzajímavější zakázku v minulém roce byste rád zmínil? A čím pro Vás byla specifická?

Byl a stále je již zmíněný Möbelix, který přišel s požadavkem na naše digitální řešení. Specifická byla hlavně pro to, že toto řešení muselo být venkovní. Uvnitř prodejny může být televize deset let a nic se jí nestane, ale když tu samou televizi umístíte ven, zvlhne a přestane fungovat. Ve spolupráci se společností Samsung jsme použili vodotěsný monitor a společně s naší konstrukcí a kryty máme digitální stojany, které vydrží déšť i mrazy. Dalším specifikem je pětinásobně vyšší svítivost než klasický monitor. Hlavní výhodou je, že ani slunce monitor nepřesvítí a za bílého dne je krásně vidět i z dálky. Zde se ale už bavíme o jiných cenách. Zákazník byl ochoten do tohoto řešení investovat, chtěl vytvořit „wow“ efekt a přesně toto splnilo jeho požadavek. Pro nás to je první krok ven – do exteriéru a stále zachováváme vzhled našeho totemu. 

Vaše společnost, pane Hubko, se řadí nejen mezi přední české výrobce POS materiálů, ale také mezi sociálně odpovědné společnosti nejen v rámci České republiky. Kdy jste s těmito aktivitami začali poprvé a na jaký typ projektů se zaměřujete?  

Naše společnost se dlouhodobě podílí na několika humanitárních projektech jako například řešení chudoby v Keni, podpora dětského hospicu pro děti a mládež trpící nemocí, která zkracuje délku jejich života, podpora chráněné dílny Arkadie a další. Z hlediska enviromentálního se řadíme mezi tzv. zelené firmy. Náš závod využívá pouze 100% zelenou energii z obnovitelných zdrojů, zároveň jsme se zapojili do systému opětovného využití obalového odpadu a ekologické recyklace použitých světelných zdrojů. Celá firma dbá na přísné třídění odpadu a recyklaci využitých baterií a elektrozařízení.

Jansen Display je dlouhodobým členem POPAI CE. Co je pro vás na tomto členství nejdůležitější?   

Jsme členem POPAI a jsme také ve Sdružení dodavatelů pro signmaking. Nejdůležitější jsou pro nás jak jinak než informace z trhu. Myslím, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že nové informace, které se dozvíte ve správný čas, znamenají v tomto odvětví strašně moc.

 

Děkuji vám, pane Hubko, za rozhovor a přeji vám a vaší společnosti úspěšný celý rok 2018.

Za redakci se ptal Miroslav Oupic

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010