Z médií dávají děti nejčastěji přednost televizi, ta předčí i počítačové hry nebo internet
Výzkum životního stylu dětí ukazuje, že mezi mediálními aktivitami stále vede sledování televize: denně nebo téměř denně se k němu hlásí téměř tři čtvrtiny dětí ve věku 4–14 let. Toto tradiční médium tak ve frekvenci konzumace předčí například i sledování nejrůznějšího obsahu na internetu, hraní her nebo četbu knih.
Výzkum životního stylu dětí (LSS Děti) je realizován jako součást Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v České republice, který zajišťuje společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací. V roce 2017 se výzkumu zúčastnilo 531 dětí ve věku 4–14 let.
Televizi (resp. živé televizní vysílání) v současnosti denně nebo téměř denně sleduje 71 % dětí a dalších 13 % ji zapíná alespoň jednou týdně. Na druhém místě se z mediálních aktivit děti nejčastěji věnují sledování jiných videí: 30 % se na ně dívá denně nebo téměř denně a 38 % alespoň jednou týdně. Podobně je na tom poslech hudby, písniček a rádia, kterému se ve srovnání s předchozí aktivitou více dětí věnuje denně (37 %), a k poslechu jednou týdně se hlásí čtvrtina. Četba knih, časopisů a komiksů je další oblíbenou mediální aktivitou: denně se jí věnuje 26 % dětí, 35 % pak alespoň jednou týdně. Pětici nejčastějších mediálních aktivit uzavírá hraní elektronických her, kterým třetina dětí tráví čas denně a o něco více než pětina alespoň jednou za týden.
Co se týče konkrétního času, který děti věnují médiím během svého obvyklého dne, tak sledováním televize tráví nejvíce času mladší děti, zejména ve věku 4–6 let. Naopak sledování jiných videí je spíše doménou starších dětí, stejně jako elektronické hry.
Z výzkumu životního stylu dětí dále vyplývá, že starší děti během svého obvyklého dne také méně spí, méně času tráví s rodiči a naopak jsou déle ve škole než mladší děti. Zejména o víkendech mají starší děti více volného času a více času také tráví s elektronikou (počítači, notebooky, smartphony nebo tablety).
Zdroj: Nielsen Admosphere
Foto: pixabay.com