Stravenkami platí lidé nejčastěji 2-3x týdně
Stravenky jsou velmi oblíbeným zaměstnaneckým benefitem, který v České republice využívá 1,3 milionu lidí. Po papírových stravenkách se začínají objevovat i stravenky v elektronické podobě, které zatím využívá jen 9 % zaměstnanců, přičemž až 58 % by rádo vyměnilo papírové stravenky za elektronické.
Nejen tato data přináší nezávislý průzkum MASTERCARD v oblasti stravenek z letošního roku a také výzkum MASTERINDEX z roku 2016.
Průzkum uvádí, že nejčastěji platíme stravenkami 2-3x týdně (ve 42 % případů). Prakticky stejný počet držitelů stravenek s nimi platí buď jednou týdně (21 %) nebo každý den v týdnu (20 %). Sedmnáct procent lidí platí stravenkami méně než jednou týdně. Zákazníci oceňují především komfortní, jednoduchou a bezproblémovou platbu stravenkami.
Jaké nejčastější problémy řeší držitelé papírových stravenek? Především se jedná o limitovaný počet stravenek na jeden nákup (v průzkumu uvádělo 72 % respondentů) a nevrácení prodejců na stravenku (71 %).
Průzkum také ukázal, jaké jsou v ČR stravovací návyky zaměstnanců využívající stravenky. Skoro polovina lidí (46 %) jí oběd, který si přinesli z domova. Necelá třetina (29 %) zaměstnanců se stravuje v závodní jídelně, 14 % lidí obědvá v restauraci a zbylých 11 % osob uvádí, že neobědvá vůbec.
V říjnu 2017 proběhl na Českém národním panelu průzkum agentury NMS Market Research, který sledoval povědomí o značce jednotlivých poskytovatelů stravenek v České republice. Tohoto průskumu se zúčastnilo 510 respondentů.
Nejvíce lidé znali stravenky Gastro Pass (41 % spontánní znalost a 68 % navozená znalost), následně stravenky Ticket Restaurant (14 %, respp. 64 %). Stravenky Chèque Déjeuner navozeně znalo 53 % osob, přičemž jen 4 % uvedlo značku těchto stravenek spontánně. Nejmladší poskytovatel, společnost Lidl stravenky, jehož Naše stravenka, získala plných 7 % ve spontánní znalosti a 30 % v navozené znalosti značky.
Uvidíme, jak nově zaváděné elektronické stravenky ovlivní stravovací zvyklosti v České republice a jaká bude struktura stravenkového trhu v budoucnu.
Zdroj: Mastercard, redakce
Foto: Mastercard, Lidl stravenky, pixabay.com