Zprávy z domova jsou stále nejsledovanějším typem zpravodajství na internetu

Zprávy z dění v České republice vedou žebříček nejčastěji sledovaných typů zpravodajství na internetu. Druhé místo patří počasí a třetí žhavým aktualitám. Na denní bázi pak dávají internetoví Češi přednost krátkým zprávám před videi nebo fotogaleriemi. Ukazují to data ze studie Zpravodajství a zpravodajské weby 2017 společnosti Nielsen Admosphere, která se uskutečnila na vzorku tisícovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.

 Nejsledovanějším typem internetového zpravodajství je domácí zpravodajství: denně ho sleduje 62 % internetových uživatelů, kteří se hlásí ke konzumaci zpravodajství online alespoň jednou týdně. Těsně v patách mu je aktuálně počasí, které denně zajímá 58 % respondentů, nebo žhavé aktuality – ty denně vyhledává 55 %.

Na každý z těchto typů se lze podívat i ve větším sociodemografickém detailu: domácí zpravodajství na internetu například zajímá na denní bázi zejména respondenty nad 35 let věku. Podobnou tendenci lze pozorovat i u zpráv o počasí, které s rostoucím věkem sleduje více respondentů. Zajímají také spíše ženy než muže. Žhavé aktuality mají denně nejvíce svých čtenářů/diváků ve věkové skupině 35–49 let a mezi respondenty se středoškolským vzděláním s maturitou.

V denní frekvenci je mezi respondenty, kteří sledují zpravodajství na internetu alespoň jednou týdně, nejnižší počet čtenářů/diváků kulturního zpravodajství a analýz a komentářů.

Nutno však podotknout, že tyto typy obsahu – stejně jako například ekonomické či dopravní zpravodajství – naopak sleduje zhruba polovina dotázaných jednou týdně nebo méně často. Nelze tedy říci, že by o ně obecně nebyl zájem, pouze je lidé vzhledem k jejich specifickému charakteru nepotřebují konzumovat tak často,“ komentuje výsledek Senior Research manažerka Nielsen Admosphere Lucie Vlčková.

Co se týče forem internetového zpravodajství, alespoň jednou denně čte největší část respondentů krátké texty (54 %). 33 % si pak denně prohlíží fotogalerie a 32 % čte diskuze pod články. Na denní bázi tak u českých internetových respondentů vítězí méně náročné a zejména dobře dostupné formy zpravodajství. „Výzkum navíc ukazuje, že diskuze, ač samy nejsou zpravodajským zdrojem, jsou pro internetové Čechy poměrně důležitou součástí získávání informací,“ dodává Lucie Vlčková.

U týdenní (a nižší) frekvence sledování zpravodajství je i u této otázky žebříček poněkud jiný, větší zastoupení v něm mají náročnější formáty: polovina dotázaných se jednou týdně nebo méně často věnuje četbě dlouhých článků, 45 % čte diskuze pod články a 44 % sleduje zpravodajská videa. Prozatím nejmenší zájem je mezi českými internetovými uživateli o podcasty, ty si nikdy nepouští až 42 % dotázaných.

 

Zdroj a foto: Nielsen Admosphere, Lidové noviny

 

 

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010