Nadprůměrné nákupy opalovací kosmetiky mají především české domácnosti s teenagery ve věku 15-19 let
Jedna ze tří českých domácností nakupuje přípravky na opalování pro dospělé, na Slovensku jsou to dvě domácnosti z pěti. V Čechách nakupujeme prostředky na opalování více v drogeriích, na Slovensku se prodej těší nejvíce v hypermarketech. Nadprůměrný nákup kosmetiky na opalování v Čechách nakupují zejména rodiny s teenagery ve věku 15 -19 let, na Slovensku jde především o 1- 2 členné mladší domácnosti a rodiny s dětmi do 14 let.
Prázdniny, které brzy začínají, avizují, že léto je již v plném proudu a více než kdy jindy během roku budeme vystaveni hřejivým paprskům slunce. Letní sluneční paprsky mají pro náš organismus prospěšné a blahodárné účinky. V tomto případě však dvojnásob platí, že všeho moc škodí. Mezi spálením a atraktivním opálením je často tenká hranice.
S postupující koupací a dovolenkovou sezónou se výzkumná agentura GfK podívala na zastoupení opalovací kosmetiky v košících našich domácností.
„I když je hlavní sezóna na nákup těchto prostředků právě během letních měsíců, intenzivněji nákupy sledujeme již od dubna až do září,“ vysvětluje Richard Outrata, Consultant, Consumer Panel Services.
Vedle samotných přípravků na opalování, které jsou v této kategorii zastoupeny nejvíce, se zde nacházejí i přípravky po opalování a samoopalovací přípravky.
V kategorii celkově dominují přípravky pro dospělé, které si v rámci příprav na léto z obchodu domů přinesly téměř 2/5 domácností na Slovensku, a přibližně 1/3 v Čechách. Přibližně 1/3 z kupujících opalovací kosmetiky nakupuje tyto produkty i pro děti.
Zatímco na Slovensku se na opalovací kosmetiku utratilo nejvíce peněz v hypermarketech, následně v lékárnách a diskontech, v Čechách byly na prvním místě drogerie, za kterými následovaly hypermarkety a lékárny.
Nákupní chování domácností se mezi zeměmi v kategorii opalovací kosmetiky odlišuje. Zatímco v Čechách opalovací kosmetiku nakupují zejména rodiny s teenagery ve věku 15 -19 let, na Slovensku jde především o 1- 2 členné mladší domácnosti a rodiny s dětmi do 14 let.
Kupující během slunečných letních dnů rádi využívají ochranu před sluncem, kterou jim poskytuje i opalovací kosmetika, avšak stejně rádi využívají i akce při jejím nákupu. Zvýhodněné nákupy se využívají více v Čechách, kde tvoří více než polovinu výdajů, zatímco na Slovensku akce tvoří pouze 2/5 výdajů.
O průzkumu
Všechny uvedené informace pocházejí z kontinuálního monitoringu nákupního chování domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016. GfK Consumer Panel Services sleduje nákupy rychloobrátkového zboží na reprezentativním vzorku 2000 českých domácností a 1500 slovenských domácností.
Zdroj: GfK Czech
Foto: pixabay.com