Jaké digitální technologie nejvíce fungují pro retailové zákazníky?

Jak digitální technologie změnily v posledním desetiletí nakupování? Samotné kroky v nakupování: potřeba – nákup – používání, jsou víceméně stejné, ale výrazně se nakupování proměnilo díky masivnímu využívání digitálních a mobilních technologií a také používáním sociálních sítí.

Michael La Kier, Digitally-infused Consumer & Shopper Marketer z americké agentury What Brands Wante, uvádí pro odborný portál shoppermatters.com data z výzkumné studie Surveys conducted 2000-2016. Tato data dokazují celosvětový trend – i ve Spojených Státech nastal raketový nástup technologií.

V minulém roce používali Američané internet v 88 % případů (oproti 52 % v roce 2000), přičemž 73 % mělo internetové připojení doma (oproti pouhému 1 procentu v roce 2000).

Sociální média používá 69 % Američanů (oproti 5 % v roce 2005). Drtivá většina Američanů (95%) nyní vlastní mobilní telefon, přičemž 77 % vlastní smartphone (v roce 2011 vlastnilo smartphone jen 35 % lidí).

A v neposlední řadě více jak polovina Američanů (51%) vlastní tablet (oproti 3 % v roce 2010).

Už před pěti lety plných 70 % nakupujících uvedlo, že svůj nákup začalo ještě před tím, než vstoupili do kamenného obchodu. Tedy již tehdy, o to více nyní, se posunulo nákupní rozhodování z místa prodeje (in-store) na místa mimo prodejnu (out-of-store).

Digitální prostředí je přeplněno na jedné straně humbukem, na straně druhé nízkou rychlostí či dostupností internetového připojení

Nynější výrazné používání technologií může dokonce vést k větší frustraci zákazníků. Kupující totiž mohou mít často problémy s informacemi, které nemusejí být optimalizovány pro jejich mobilní zařízení. Další problémy mohou nastat se samotným připojením, a tím i s nedostupností aplikací v obchodě, tedy na místě prodeje.

Často rychlost mobilních zařízení, nejčastěji při stahování, nedrží krok s rychlostí chtěného nakupování. A dokonce i zákazníci, kteří chtějí na místě prodeje použít službu Mobile Pay, často čelí problémům s in-store systémy, které jsou neslučitelné nebo mají problémy s jejich zařízeními, aplikacemi nebo „bankovním“ způsobem platby.

Digitální technologie musí zvyšovat nákupní zážitek

Přemýšlejte o tom, jak využít Vaši prodejnu pro co nejlepší nákupní zážitek – ať už se jedná o maloobchodní prodejnu, restauraci nebo třeba i galerii. Toto je první krok k definování odpovědí na otázku, jaké technologie budou pro Vás a především Vaše zákazníky přínosné.

Takže, co nejlépe funguje na zákazníka?

1. TVORBA NÁKUPNÍHO SEZNAMU DLE JEHO ZVYKLOSTÍ

Ještě před nedávnem bylo hlavní digitální aktivitou prodejny sledování e-mailové pošty. Dnes je mnohem důležitější monitorovat své profily na sociálních sítích.

Dobrým prvkem, jak přidat hodnotu zákazníkům při jejich nákupu je použití jednoduchého a snadného nákupního seznamu. To je také důvod, proč nástroje jako Amazon´s Alexa nebo Google Home mají takovou oblibu.

Tímto nákupním seznamem, vytvořeným dle dřívějších nákupů zákazníka, mu zjednodušíte a také zautomatizujete jeho nákupní život (přinejmenším pro jeho rutinní činnosti). Tím následně můžete získat loajálního zákazníka na celý jeho život.

2. PERSONALIZOVANÁ CENOTVORBA

Nabídka relevantních položek, ve vhodnou dobu, kdy je zákazníci potřebují a navíc za pro ně zajímavé ceny – to je ta vítězná kombinace z pohledu zákazníka. Navíc z hlediska značky přesné stanovení ceny pomáhá zákazníky vhodně segmentovat.

Různé informace a nabídky mohou být různými způsoby použity k přilákání různých zákazníků. Na jedné straně to tedy může vést k většímu přilákání nových uživatelů, na straně druhé lze přivést zpět více zákazníků, a tím celkově vylepšit zákaznickou konverzi.

3. JEDNODUŽŠÍ A VYLEPŠENÉ NÁKUPNÍ ZÁŽITKY

Ať se jedná o kamenný obchod nebo on-line nakupování, celkový nákupní zážitek pro zákazníka musí být dopředu vhodně rozmyšlený a navržený. Pokud je ale na druhou stranu obchodník až příliš kreativní, zákazník se při svém nákupu může ztratit a pak hledá jiné způsoby, jak uspokojit své nákupní potřeby.

K vytvoření lepšího a nezapomenutelného nákupního zážitku nyní obchodníci často používají například virtuální realitu nebo technologii Augmented Reality (technologie, která překrývá obraz vytvořený počítačem v pohledu uživatele na skutečný svět a poskytuje mu tak kompozitní pohled).

Za závěr si shrňme, jaká jsou základní pravidla pro značky, aby byly úspěšné.

  • Odhalte zákaznické potřeby a zaměřte svůj business na řešení těchto potřeb
  • Snažte se vytvořit lepší spojení mezi značkou a zákazníky
  • Integrujte a spolupracujte napříč svými odděleními a také s partnery

 

 Zdroj, grafy a foto: shoppermatters.com

 

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010