Reklamní investice – leden 2017
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v lednu výrazný pokles, a to o 36 %. Propad se projevil u všech mediatypů. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V lednu klesly hodnoty u všech mediatypů: nejvíce u reklamy v místě prodeje (-96 %), dále u kinoreklamy (-67 %), u televize a outdooru (shodně -37 %), tisku (-35 %), rádia (-34 %) a zanedbatelně i u OOHTV (-1 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti prosinci mírně změnilo na posledních třech pozicích. První místa tradičně patřila televizi (s hodnotou reklamy ve výši 2,6 miliard korun), tisku (1,1 miliardy korun) a rádiu (458 milionů korun). Na dalších místech pak skončily: outdoor (244 milionů korun), OOHTV (19,3 milionů korun), kinoreklama (9 milionů korun) a reklama v místě prodeje (430 tisíc korun).
V lednu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě pouhých 430 tisíc korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
** Mediatyp internet: Vzhledem k technickým problémům provozovatele Seznam.cz nejsou jeho data za leden kompletní. Data budou doplněna po vyřešení těchto problémů.