Reklamní investice – červenec 2016
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v červenci 36% pokles. Ten se projevil také téměř u všech mediatypů, mírně narostla pouze ceníková hodnota OOHTV. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V červenci 2016 poklesla hodnota reklamy většiny mediatypů: nejvíce reklamy v místě prodeje (-79 %), dále televize a tisku (shodně -38 %), rádia (-34 %), outdooru (-20 %), kinoreklamy (-18 %). Naopak zlepšení zaznamenal mediatyp OOHTV, ceníková hodnota jeho reklamního prostoru se v červenci zvýšila o 6 %.
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti červnu mírně proměnilo na páté a šesté pozici. První dvě místa obsadila televize (2,1 miliard korun) a tisk (1,1 miliard korun); na třetím místě skončilo rádio (435 milionů korun) a na čtvrtém outdoor (332 milionů korun). Pátá pozice pak patřila mediatypu OOHTV (20,5 milionů korun), šestá kinoreklamě (11,1 milionů korun) a poslední byla reklama v místě prodeje (1,1 milionu korun).
V červenci využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové hodnotě necelých 1,1 milionu korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
** Mediatyp internet: Tento měsíc je opět vynechán internet, který nelze srovnávat – problém je na straně poskytovatele dat.
Ze strany poskytovatele CZECH NEWS CENTER zatím nedošlo k opravě chybně vydeklarovaných cen některých kampaní za duben a květen 2016.
Vzhledem k přetrvávajícím technickým problémům provozovatele Mladá fronta nejsou jeho data za červen a červenec kompletní. Data budou opravena při nejbližší možné příležitosti.
Zdroj: Nielsen Admosphere