Retailové řetězce potřebují stabilnější týmy
V retailových řetězcích bývá často poměrně velká fluktuace. Ta je, podle našich zkušeností, mnohdy způsobená i ztrátou identity jedince. Podle našich zkušeností to většinou způsobuje nedostatek informací a interní komunikace. Přitom je řada možností jak to řešit od interních webů až po podnikové sociální sítě.
Není to zas tak dávno, kdy se na nabízené pozice hlásilo hodně rovnocenných kandidátů a bylo z čeho vybírat. Realita je taková, že těch opravdu využitelných je stále méně, a to způsobilo, že role se náhle obrací. Vybírají si prostě oni a lidé z HR je musí umět všemi metodami přesvědčit o tom, že právě jejich firma je tím pravým zaměstnavatelem.
S tím v posledních letech prudce stoupl i význam HR marketingu. Externí a interní komunikace firmy začíná být klíčová pro to, co si o vás potenciální zaměstnanci myslí. Vybrat si špatné lidi je dnes prostě ten největší profesní prohřešek. Vždyť nákup v místě prodeje má být zážitkem. Může být ovšem i zážitkem negativním, když i přes dokonalá POS media, čerstvé zboží, upravený interiér prodejny nebo dokonalou navigaci, zažijete něco co vám na náladě nepřidá. To se pak začnete nákupu v takovém místě spíše vyhýbat. Tím, kdo je určující pro váš celkový dojem jsou totiž vždy lidé .
Pokud máte personál bez motivace a dobrého tréninku, tak nezáleží na tom, zda provozujete řetězec nebo lokální prodejnu. Vytrénovaný a motivovaný personál poznáte na sto honů, zkuste si například zajít do prodejen Baťa. Všude se prodavači stylizují do role poradců a to, že se vám snaží prodat něco navíc nevtíravým způsobem, svědčí spíš o jejich dobré motivaci.
Významná je ale navenek i naše vlastní úroveň komunikace jako reprezentantů podniku. Úroveň inzerátů, neosobní texty e-mailů nebo telefonních hovorů. To je bariéra, kterou si způsobujeme mnohdy sami. Přitom většina úspěšných firem na trhu má svou jedinečnost i firemní kulturu, která by měla být vidět, ale je potlačena opakováním rutinních postupů, které ztrácí efektivitu.
Co s tím? Nebát se najít ve firmě to pravé rodinné stříbro na které jsme zapomněli. Inovovat opět firemní tvář. Snažit se pochopit jak žijí a co hledají lidé, které potřebujeme a prostě se snažit takový být. Jak v oblasti nových technologií, tak v komunikaci. Není to sice lehká cesta, ale na současném trhu vlastně jediná možná. Dobře dělaný HR marketing k tomu vždy pomůže. Výsledkem pak bývá opět kýžený stav, kdy si vybíráte z více kvalitních kandidátů.
Chybí vám šikovný HR marketér, který vás posune dál? Možná máme řešení.
Zdroj: frey-consulting.cz