Za nákup letního oblečení utratí čeští a slovenští spotřebitelé nejčastěji částku do 3000 korun

Podle exkluzivního průzkumu společnosti Tesco nakupují čeští a slovenští spotřebitelé letní oblečení nejčastěji ve specializovaných obchodech a v hypermarketech. Nákup letního šatníku nechávají až na sezónu, preferují přitom zlevněné kousky. 

Letní móda je plná barev a hravosti a možná právě proto mají Češi a Slováci letní oblečení a doplňky v oblibě.  Průzkum společnosti Tesco ukázal, že nejčastěji chodí Češi a Slováci pro nové letní kousky do kamenných obchodů s oblečením (Češi 70 %, Slováci 62 %). Na oblibě ale získává i nakupování oblečení v hypermarketech – do oddělení oděvů (nejen při příležitosti nákupu potravin) zavítá více než polovina ze spotřebitelů.

Za nákup letního oblečení pak průměrně utratí částku do 3000 korun. 

Průzkum společnosti Tesco ukázal, že polovina spotřebitelů využívá letní kousky po 2 až 3 sezóny. Téměř třetina Čechů a Slováků obměňuje svůj šatník častěji a nové letní oblečení si pořizuje každý rok.

Nejběžnější částka, která se za letní sezónu utratí, se u Čechů (40 %) pohybuje mezi 1 500 a 3 000 Kč a mezi 50 a 100 EUR u Slováků (37 %).

Za jeden nákup pak nechá téměř polovina českých spotřebitelů v obchodě 500 až 1 000 Kč. Naši slovenští sousedé pak 20 až 40 EUR.

Nejčastěji zákazníci sahají po zlevněném zboží (Češi 66 %, Slováci 60 %), téměř čtvrtina dotázaných dokonce nakupuje výhradně oblečení ve slevě. S tím souvisí i období, které pro nákup sezónního oblečení lidé volí. Více než polovina účastníků průzkumu uvedla, že nákup letních kousků nechává až na samotné léto, kdy probíhají výprodeje. Naopak čtvrtina až třetina z oslovených osob (Češi 34 %, Slováci 22 %) se na léto připravuje předem a svůj letní šatník si doplní již na jaře. Co se preferencí použitého materiálu týká, tak jednoznačně vítězí bavlna, a to hned u 92% nakupujících.

Inspiraci pro nákup oblečení hledají zákazníci nejčastěji až přímo v obchodě (59 % Češi a 63 % Slováci). Velmi populární jsou i letáky, kde hledá inspiraci 37 % Čechů a 39 % Slováků.

Ženským módním vzorem je Kate Middleton (pro 26 % Češek a Slovenek), stejné pozice se pak u mužů těší americký herec George Clooney (24 % Čechů a 18 % Slováků).

Nejčastěji lidé nakupují oblečení sami pro sebe (Češi 63 %, Slováci 53 %), dále pro své děti a partnery. Většina spotřebitelů si podle průzkumu oblečení vybírá sama (Češi 52 %, Slováci 49 %) nebo se svými protějšky (Češi 37 %, Slováci 41 %).

„Mezi nejprodávanějšími druhy oblečení letošní letní sezóny patří jednoznačně plavky, letní obuv a šaty, nejvíce ty s květinovými vzory“, říká Ondřej Horák, marketingový manažer módní značky F&F společnosti Tesco a dodává „Naši zákazníci nejvíce preferují klasické letní barvy, jako je modrá, bílá a červená. Stále větší oblibě se ale těší i oblečení v černé barvě, které se dá skvěle kombinovat s barevnými doplňky či dalšími částmi letního outfitu.“

 

O průzkumu

Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v červenci 2016 a zúčastnilo se jej přes 800 respondentů.

 

Zdroj a foto: Tesco

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010