Datart roste rychleji než trh
Český prodejce elektroniky Datart hlásí velmi úspěšný rok – rostl rychleji než český trh s elektrem. Ve finančním roce 2015/2016 jeho zisk dosáhl hodnoty 27,4 miliónů Kč a tržby 5,1 miliard Kč. Meziročně tak tržby vzrostly o téměř 11 % a zisk se dokonce ztrojnásobil.
Ve finančním roce 2015/2016 byl zisk Datartu 27,4 miliónů Kč bez DPH a tržby 5,1 miliard Kč bez DPH. V roce 2014/2015 zisk dosáhl 8,9 milionu Kč bez DPH a tržby 4,6 miliardy Kč bez DPH.
„Naší strategií není rozšiřovat sortiment nebo expandovat do dalších zemí. Soustředíme se na Českou a Slovenskou republiku, na prodej elektra a s ním související doprovodné služby, jako je například naše vlastní doprava nebo kuchyňská studia. Děláme to, co známe a umíme, protože v tom vidíme prostor pro zlepšení a růst tržního podílu,“ říká David Loyer, finanční ředitel Datartu.
Za úspěchem Datartu stojí mimo jiné propojení kamenných prodejen s e-shopem. Firmě roste jak návštěvnost prodejen, tak e-shopu, přičemž e-shop roste daleko rychleji než prodejny.
Datartu se daří také v oblasti firemních zákazníků, jejich počet vzrostl meziročně o 30 % a jejich průměrný nákup o 15 %.
V tomto roce firma plánuje pokračovat s humanizací stávajících prodejen, otevře tři nové prodejny a také první kuchyňské studio na Moravě.
„Prodejnu 21. století“ firma prvně představila loni na podzim v pražské prodejně v OC Chodov, na konceptu spolupracovala s designery a architekty (psali jsme zde). Cílem humanizace prodejen je, aby se zákazník v prodejně cítil příjemně s náležitou péčí. Redesignu se dočkají také oba e-shopy.
Datart bude i nadále investovat hlavně do vzdělávání zaměstnanců, do rozvoje prodejen a marketingu. Chce také prohlubovat a rozvíjet koncept „závazek důvěry“ zahrnující nejlepší sortiment, cenu a služby, který představil v roce 2008.
V tomto roce Datart slaví již 25 let svého fungování na českém a slovenském trhu.
Zdroj a foto: Datart