Více než 40% lidí chce být stále online
V mezinárodním měřítku platí, že 42% lidí připojených k internetu rozhodně souhlasí s tím, že je pro ně velice důležité, aby byli kdykoli a kdekoli k zastižení. Pouze 11% rozhodně nesouhlasí.
Jen ve čtyřech zemích – v Německu, Švédsku, Kanadě a Holandsku, jsou lidé proti tomuto trendu, neboť zákazníků připojených k internetu, kteří rozhodně nesouhlasí, je více než těch, kteří rozhodně souhlasí.
Podle průzkumu GfK zahrnujícího 22 zemí je v Rusku a v Číně nejvíce lidí online, kteří rozhodně souhlasí s tím, že je pro ně důležité být kdykoli a kdekoli k zastižení – v každé z nich je to 56%.
Po nich následuje Turecko s 53 procenty. Jsou to jediné tři země z tohoto průzkumu, kde s tímto postojem rozhodně souhlasí více než polovina všech zákazníků online. Ještě se k nim blíží Mexiko s 50 procenty, ale pak následuje velká mezera, po níž následují další země s vysokým procentem takto smýšlejících lidí: v Polsku je to 41 procent.
Proti tomuto trendu směřuje Německo, Švédsko, Kanada a Holandsko. Toto jsou jediné země z daného průzkumu, v nichž je větší počet těch, kdo rozhodně nesouhlasí s představou, že je důležité být stále k zastižení.
V Německu s tímto postojem rozhodně nesouhlasí více než třetina (34 procent) dotazovaných oproti 16 procentům, kteří rozhodně souhlasí. Po něm následuje Švédsko s 28 procenty oproti 22 procentům, Kanada s 24 procenty oproti 23 procentům a Holandsko s 23 procenty oproti 22 procentům.
Pokud jde o různé věkové skupiny, lidé mezi třicítkou a čtyřicítkou mají největší sklon k tomu být neustále k zastižení – skoro polovina (47 procent) rozhodně souhlasí s tím, že je to důležité.
Pak následuje skupina 20+ s 45 procenty a za nimi -náctiletí (15-19 let) s 43 procenty. Věková skupina nad čtyřicet let je v těsném závěsu s 42 procenty. Ale u lidí nad 50 let potřeba být stále k zastižení významně klesá – ve věkové skupině 50-60 let je to třetina (33 procent) a mezi lidmi nad 60 let je to pouze 29 procent.
Podíváme-li se na rozdíl mezi pohlavími, u žen je o něco pravděpodobnější než u mužů, že budou považovat možnost „být stále kdekoli k zastižení“ za důležitou (43 procent žen oproti 40 procentům mužů). Pokud jde o ty, kteří rozhodně nesouhlasí, je rozdíl ještě menší – je to 10 procent žen a 11 procent mužů.
Kompletní výsledky týkající se všech 22 zemí naleznete zde.
O výzkumu
GfK uskutečnila ve 22 zemích online průzkum u více než 27 000 spotřebitelů ve věku od 15 let výše. Sběr dat byl dokončen v červnu 2015.
Data jsou vážena tak, aby na každém trhu odrážela demografické složení online populace ve věku 15+. Do průzkumu byly zahrnuty následující země: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Kanada, Čína, Česká republika, Francie, Německo, Hongkong, Itálie, Japonsko, Mexiko, Nizozemí, Polsko, Rusko, Jižní Korea, Španělsko, Švédsko, Turecko, Spojené království, USA.
Zdroj: GfK
Foto: pixabay.com, GfK