Cloudová řešení pomáhají také v retailu
Hodně firem využívá pro svoji činnost cloudová řešení, která se stále více začínají uplatňovat také v maloobchodě.
V poslední době potěšil on-line prodejce nárůst příjmů, který by měl pokračovat v blízké budoucnosti. Jedním z prvků růstu příjmů může být také využívání cloudových řešení, kterým odborníci předvídají v maloobchodě obrovský potenciál. Známé společnosti jako například ASOS, Specsavers and technology a retailový gigant Amazon již dnes cloudové služby s úspěchem využívají, především v mezinárodním měřítku. Samotné tyto společnosti uvádějí, že jejich používaná cloudová řešení významně snižují náklady na IT z hlediska správy a integrace nových systémů.
Jaké jsou další výhody využívání cloudových řešení v maloobchodu?
- Jednodušší interakce se zákazníky
V poslední době stále častěji hledají zákazníci ve svém nakupování zážitek a chtějí, aby pro ně bylo nakupování snadné a tak jednoduché, jak jen tato činnost může být. Představte si svět, ve kterém nákup oblečení nemusí být stresující, protože zákazníci mohou pomocí svých mobilních zařízení zjistit, zda je pro ně vhodné oblečení na skladě a v patřičné velikosti. Také hned mohou zjistit jeho umístění v prodejně. Právě to je možné za využití cloudových řešení. A mít takovouto konkurenční výhodu se maloobchodníkovi jistě vyplatí.
- Levnější vývoj produktů
Vývoj nových produktů je s použitím cloudových řešení mnohem levnější a i méně časově náročný. Především z důvodu nákupu a instalací nových verzí softwaru, sladěním s dalším firemním softwarem, společnou IT podporou i menšími administrativními procesy. Další výhodou cloudu je úspora dalších financí z důvodu, že není třeba nákupu, provozu a údržby firemního serveru.
- Jednodušší outsourcing
Díky cloudovým službám nebylo nikdy používání outsourcingu jednodušší. Malooobchodníci mohou, mimo zaměstnanců potřebných přímo na prodejně, získat ostatní pracovníky jednodušeji právě pomocí používáním cloudu. Do cloudových systémů, které jsou přístupné z libovolného místa připojeného na internet, mohou snadno přistupovat nezávislí pracovníci (například účetní, pracovníci marketingu nebo webové designeři) z domova nebo z jakéhokoliv jiného místa na světě. Toto vylepšení šetří provozní náklady jak maloobchodníkovi (pronájem prostor, flexibilita), tak také zainteresovaným odborníkům (náklady na dopravu do firmy). Tímto krokem může navíc firma využívat i špičkové odborníky z celého světa, kteří by byli jinak nedostupní.
- Snadnější komunikace mezi odděleními
Pomocí cloudových systémů mohou retaileři získat lepší přístup k aktuálním firemním procesům i k aktuálním stavům zásob. Také tok informací mezi manažery a zaměstnanci na prodejnách, mezi různými odděleními, mezi jednotlivými prodejnami bude plynulejší. Vzhledem k tomu, že v dnešní době jsou zaměstnanci a informace nejdůležitějším firemním kapitálem, využití cloudových řešení se, jak je patrné z reakcí u výše uvedených společností, retailerům rozhodně vyplatí.
Zdroj: www.myretailmedia.com