V německých řetězcích se začalo zase platit markami
V Novém roce se v německých řetězcích zase začalo platit německými markami. Můžou za to totiž oblíbené speciální retro akce.
V německých řetězcích Lidl a Kaufland probíhají v tomto měsíci tzv. retro akce, především na zboží z 60. let minulého století.
Stejný typ akce, jen zaměřené na zboží z 80. let minulého století, realizoval v České republice obchodní řetězec Lidl. V říjnu minulého roku proběhla druhá takováto akce, která jak u zákazníků, tak u médií zaznamenala velký úspěch. O této akci jsme informovali v tomto článku.
V domovské zemi obou zmíněných řetězců však pojali tuto retro akci ještě na vyšší úrovni. Cena retro zboží je na letácích i v prodejně uvedena jak v eurech, tak také v německých markách, které oba řetězce na pokladnách také budou do konce ledna 2016 přijímat. Nejen, že si zákazníci mohou připomenout směnný kurz obou měn (jedno euro bylo možné směnit za 1,95583 marky), ale také po dlouhé době mohou k nákupu použít staré platidlo, které mají doma schované jen jako relikvii.
Podle zprávy Bundesbank mají obyvatelé u sebe v oběhu stále ještě bankovky a mince v hodnotě 13 miliard západoněmeckých marek. A podle průzkumu společnosti pro výzkum veřejného mínění YouGov, je 54% Němců přesvědčeno, že starou měnu doma skutečně ještě mají. Oba řetězce tímto netradičním krokem očekávají ještě větší navýšení prodeje už tak populárního retro zboží.
Uvidíme, zda v letošní třetí retro akci bude řetězec Lidl v České republice přijímat platby také v československých korunách. Teprve v tuto chvíli by byla tato retro akce dotažená do pomyslného konce i u nás.